Assalamualaikum
sihat suma?
lama x post apa2 sini, malas kot. Nak-nak pulak suma orang kt rumah ni da balik cuti, so abiskan masa dengan diorang la.
n3 ni sebenarnya long sambung cerita raya. Huhuhu..dh basi dh kan, tapi xpa, along x rasa basi pun, sbb biskut n kek raya ada lagi kt rumah ni, so masih raya..hehehe.
Mungkin bg yg baca ni, xda pa yang menarik pun hari raya along ni, tapi bg along banyak yang menariknya. Yang menariknya, buat pertama kali raya tahun ni, dapat di hitung dengan jari berapa kerat je budak-budak kecik kt kampung ni datang raya kt rumah, Yeeee...di akui memang malas nk layan bebudak yang datang sbb diorang ni dtg nk duit raya je, tp hari raya tanpa kunjungan budak-budak memang xda suasana hari raya.
Masa tu, macam-macam kerenah yang kita boleh tgok tau. Kalau hidangkan air, da yang xnak minum air lah, da yang xanak air bergas la, yang sadisnya da yang terusterang nak duit raya je. Hehehe..tapi tu lah gelagat comel along nampak. Biar kekadang slekeh je diorang ni datang kt rumah kita, almaklumlah, rumah along ni entah yang nombor berapalah dh yang diorang jejak....hehehe..nasib zaman along dulu mak x bagi raya jalan jauh-jauh.
Tapikan, ingatkan rumah along je xda bebudak yang datang, rupanya ramai jgk pak n mak sedara yang cita sama. Siap da yang cakap, duit syiling tukar banyak2 kt bank konon senang nk bagi kt budak-budak datang ray, rupanya hampeh..xda pun...
Okey, cita jalan-jalan raya kami pulak. Kalau ikot tiap tahun hari raya ke 3 je kami akan ziarah raya rumah sedara mara sebelah arwah mak yang duk area Kuching, tapi sbb miscommunication, kami adik beradik kena tinggal...hahaha...gelak walu dlm hati rasa geram je. Siasat punya siasat, mak sedara long ni ingat along ni nk pegi raya dengan kawan-kawan. Tu yang diorg x ajak. Huaaaa..Tau x masa raya ni lah masa loang nk kenal sedara mara, nnti x lah muka blurrr je klau da di tegor kklu jumpa kt mana2. Tak pasal2 karang kena cop sombong, pdhal x kenal. (sbb dh prnah kena, da sedara yg sapa, tp along terus cakap along x kenal dia, rupanya dia sedara bapak..hehe)
Hari raya ke berapa ntah, lupa dh, kami adik beradik ikut mak sedara pg jalan-jalan raya, dia da bwk pg rumah kwn satu ofis dia. Fuyooo...design dlm rumah cantik kot. Kalah rumah kita.
Jakun je rasa..hehehe, rumah orang pn jd tempat photoshoot...Maaf lah klu x cntik. bkn reti pun.
![]() |
| amboi...kepala nk kena senget eh... |
ni sudut rumah dia, da bunga canti, tp sayang x nampak sbb kami diri kt depan. hahaha
![]() |
| oh tidak...napa dh mcm tangga ni |
sebenarnya, koleksi dlm almari cermin tu cantik sangat, ermmm..bilah nk dapat hias rumah gaya org kaya ni.
![]() |
| asal boleh posing je..huhu |
gambar ni kan, asal boleh je sbb kitaorang sebenarnya berdiri je kat situ, tetiba lak suami makcik amik gambar..hahhh..apa lagi senyummm...
![]() |
| eeee....asal ada muka budak 2 orang ni |
hahhh..gambar ni along nak buat gaya wanita melayu terakhir dh, tapi budak 2 orang ni lak datang lompat kt depan.huhuhu..terus jadi wanita pegang dulang je..
![]() |
| posing jap sambil tggu org hidang air..hehe |
lps ziarah rumah kwn ofis makcik, dia bawak kami pg rumah kakak angkat suami dia lak. Seronok ang dengar makcik tu bercerita pasal kek yang dia buat, last-last along mintak resepi..hahahaha...kitaorang adik beradik xtau nama kek tu, tp kami cakap kek tu nama kek susu. sbb bahan suma susu. sedap sangat. Nanti along letak kt n3 lain ye resepi nya.
lasltly gambar kt bawah ni muka penat kami suma. dh pukul 10 pn x balik lagi..penat woooo, asyik makan n minum benda manis je..
![]() |
| mengantuk dah... |
okey...sekian saja cerita suka suki raya tahun 2013 along ni.
maaf kan salah silap ye.
*along da hutang n3 kahwin nono kan, maaf la sbb gambar xda lagi






No comments:
Post a Comment