Animated Pink Pencil

WELCOME TO MY BLOG


Thursday, 22 December 2011

lapar + flu = kerja

Assalamualaikum...

dh brapa mlm yerkkk along jd burung hantu???
agak2 dh smggu ni...so, ptg td msa wat keja, rasa2 tekak dh lain mcm...

waaaaaaaaaa.....nk blk rumah...(skrg kt rmh sewa @ asrama luar = dh x ddk kolej laaa)

cik flu nk dtg ke???alamak...

jgn la cik flu...lain hari lah awk dtg jenguk sya ni..tggu sampai bis exam final along k...
nnti along penat nk kena tarik hingus je..nk2 pulak kls exam slalu buat along rasa mcm duduk dlm peti ais..hehehe...

ngadu kt kwn..kwn ckp sbb along x cukup tido..memang la..mggu ni je dh byk kali jgk terbabas Subuh...klu dh tido kol3 - 4 pgi......huhu..sedih sgt..

k lah..nk smbung wat keja ni..jumaat dh da presentation..



 * tgh menaip pn hingus ni nk wat keja jgkkk...sob...sob

Monday, 19 December 2011

blackout di shopping mall??

Assalamualaikum...


nk cita pa yerrr....
hari ni kuar teman mak2 sedara yg dh masyuk gaji g beli brg...g la kt mall yg da POPULAR tu yg namanya BOULEVARD....

nk jd cita sensasi yg rasanya x berapa nk sensasi bg korg, 1st time along terberada dlm kejadian blackout di mall...ulang balik k.."TER"..hehehe...

mmg x prnh la, bis masuk kedai gelap2..tp dlm gelap smpt gak beli baju..hehe..
rupanya kes, u along pn xda letrik..n kengkwn ckp 1 negeri..xtau btl x..

yg x bez nya, bila nk blk je, letrik lak ada...cisss...terus xda menziarah POPULAR n novel2 kt sana jd nya...huhu...xpa, len kali \...

tu je cita along..klu bosan + boring = angol...layan je, dh cita dr along, so xyah nk komplen k..

Thursday, 27 October 2011

KONVOKESYEN YG KE-15

Assalamualaikum..

n3 kali nk post psl konvo....1st time konvo wat kt kampus baru, tp bg along x meriah..yelah, fakulti along byk aktiviti tp xda yg nk dtg, ckit je..klu dulu mmg jd tumpuan, yelah, dh dwn dkt fakulti along je....

nk g pesta konvo pn jauh, smapai da org luar ni fikir nk beli nsik dr kitaorg...

hehehe..yg tu mmh lwk n sedih..lwk, sbb nasik tu byk duk kt dpn kitaorg, tp kitorg lak 6 org je..sedih sbb diorg nk g beli mknn jauh, n hjn lak time tue..

msa hari bersidang, fakulti along hri 1st, so, da lh jmpa kwn2 yg dh grade..da yg grade sama along diploma, dh da dgree dh..jeles woooo...

xpe2, along pn akn dpt jgk..insya Allah...

k...tu je...

Teman-teman Baru dr UNTAN

Assalamualaikum...

wahhh...lama dh along x bukak n post n3 kt sini kan...bz ckit..mcm2 aktiviti, n blk pn slalu je lewat, mmg la dh x smpt nk post pa2 cita kt cni, ingat tilam bntal je...hehehe...

ni nk story2 nie...2 mggu lps, da rombongan dr Pontianak, dr Universiti Tanjung Pura dtg..lawat kt fakulti, mklumlah, diorg pn dr fakulti yg sma kt sana..mmg happening lah..x sangka pulak diorg blh terima budaya, lwk jenaka, mknn, n pa je gurauan yg along n kengkwn wat..

byk lh jgk aktiviti dgn diorg ni..hri prtma bwk g library, mcm ne nk pakai sgala bnda yg ada kt library tu, even along sndiri pn x prnh nk guna..hehehe

hri kedua, diorg ni masuk kls2 yg berkaitn dgn diorg, so da jgk msuk kls along..yg lucunya, da presentation, konon2 nk bg tunjuk kt kwn2 UNTAN ni, da member tue sanggup tkr gilirn bentang..hahaha...sekali group member ni kena hentam hbis2 dpn kwn2 UNTAN ni..pdn muka, nk sgt menunjuk2...

hri tu Jumaat, so angkutlah diorg g msjid, tp yg malunya along x tau yg tmpt solat jumaat dh tkr kt dwn, manalh along tau, dh lama x g kampus lama tue..blushing malu..tp coverlah, konon2 panas..hehehehe

mlm nya lak bwk g mkn..tp tmpt mkn tu, bg along 1st n last along mkn kt ctu, mknn steamboat x bez, pastu mknn hidang lmbt giler bru smpai..malu kt kwn2 dr UNTAN, kita nk yg trbaik, tp owner kedai tu lak yg spoilkan...hishhhh...along ingtkan lps mkn, blk, rupnya bwk g jln2 kt waterfront..hahaha...mmg lwk, tgh syok2 jln, kena mrh dgn pondan...kol 2 bru along blk rmh..harunya, kwn2 yg nk hntr blk, xtau terpisah kt mana?..alih2 drive mmg mcm kt dlm KL Drift....

yg hri ke 3 lak, bwk g culture village, along tgsnya bwk kwn2 prmpuan, tp tggu punya tggu kt dpn hostel, x jgk kluar, kol2 asyik xdpt..nk masuk takut, mklumlah tmpt tggal diorg hostel laki..rupanya diorg slh information. "katanya pkl9 mbak, jdnya kita siap pkl8"....aduhhhh..nasib baik,..klu x mngamuk jgk...

sampai Marghib jgk lah....bru smpai rmh...x beli brg pn, jln2 x bwk duit, amik kau along...kihkih..melopong tgok org brbeli...

hri last pn sama, bgn awl, kwn2 kt rmh dh bising, diorg tido, along blk, along kluar pagi, diorg tido lg...last day juz sukan n da meeting pa prncangan yg blh kami wat besama2...mlm lak da prsembahan kebudayaan dr diorg..kami dr malaysia, juz nyanyi yg berkaitn dgn sahabat je...lps bis mjlis, bwk g jmbtn lbng u kitorg...suka sgt diorg, mklumlh, dr 1st day dhajak g...

tu je untk n3 cita teman2 dr UNTAN...kangen sama kalian...:)

Wednesday, 12 October 2011

My Final Project

Assalamualaikum...

dateline makin dekat....dekat ke??memang lah..dh mggu dpn, bkn dekat lg dh, mmg mcm duk sblh dh...huhuhu..apa along nk buat nie, mcm 1 pn x buat lg ni..memanglah yg kena hntr tue chapter 1 je, tp tdi bila g jumpa supervisor, so many data should put in the chapter 1...oh nooooo....

tp dh la byk pulak tutorial n assignment nk kena buat nie...ni pn nyempat jer bukak awak ni wahai cik blog...
mggu dpn on 18 oktober 2011, my 1st midterm exam for this semester...i hope i can answer all questions that day...Ya Allah, help me...

that all...along nk smbung wat keja dh nie...

see u....:)

Wednesday, 5 October 2011

novel

Assalamualaikum...

dh lama along x tulis n3 kt cni...kali ni along review novel baru yg along baru bis baca...

DAN HATI PUN BERKATA



bez jln cita novel tu, mcm sempoi je...kisah Adirra n Rashdan..bg along permulaan novel tu mmg realiti kt masyarakat Melayu kita skrg nie...klu dh suami tu xda isteri, meaning that his wife dh meninggal, knpa prlu nk sibuk2 suruh dia kawin baru...lbih2 lg mcm Encik Malek yg dh 17 thn menduda, tetiba slps slam itu bru nk kawin..mana x Adirra tu merajuk...msa dh bsr tu bru nk ckp yg ank perlukan mak...dh yg x bez pulak, jiran yg di harap menumpang kasih blh je lyn dia mcm tue...nmpk sgt la jiran ni talam 2 muka...
nasib baek la Adirra nie jumpa Rashdan yg baik dgn dia...nasib baek jgk dia x couple dgn Zafril ank jiran dia..nmpk sgt pilih kasih..ank tiri merangkap kakak tiri Adirra ni pulak x sedar diri menumpang, sibuk nk amik alih hak Adirra dlm rmh..smpai hujung cita, kaki dh xda pn masih da hati jahat lg...Allah dh bg balasan pn...hish2....manusia2..mmg x pernah puas...

along nk ucapkan tahniah kt penulis NURRIEZ sbb berjaya hasilkan karya yg menarik..

Thursday, 15 September 2011

24 thn

Assalamualaikum..

Alhamdulillah..hari nie genap 24 thn 1 mnggu umur along..happy belated besday along...lmbt wish tuk diri sndiri, xda msa nk on9 dh skrg nie...

wlupun xda hadiah material, tp along dpt hadiah permata yg Insya Allah bakal menyinar dlm family ktaorg...mlm 8 September 2011, andak slmt melahirkan baby gurl, yg skrg ni dh da nama dh..AUNI ZAHIRAH..

alaa..dh sma besday along, letak le nama bunyi mcm nama along gak..ni mcm nama adik along je..aci x aci (ehh, nie nama prog kt TV2 tue)..

hye....nama sya Auni Zahirah
bangga la jugak..yelah, masuk auni dh 3 org dh 8/9 tau...n dia menambah bilangan ahli nulan 9 kitaorg...setakat nie xda lagi bln2 dlm family yg dpt kalahkn September..Ogos pn blh thn tau..2nd day puasa dpt sorg, baby boy..AMIRUL DANISH....nmpaknya thn dpn agak2 usu along bertambah ke berkurang duit raya yg dia nk bg kt anak2 fruit dia..hehehe...

gudnite...happy birthday again..i wish i can success n happy in my life...doakan along dpt jodoh la ye...

Tuesday, 30 August 2011

rAya unTUk KoRaNG

                                                                              kiut lah...


Aidilfitri Ini


Assalamualaikum

Salam lebaran..Selamat Hari Raya Aidilfitri
maafkan segala salah dan silap along selama ini..klu da terasa hati or terkasar bhsa yg x tercapai akalmu..

lagu dr Arwah Sudirman ni mmg lah menyentuh perasaan menusuk d kalbu..klupun along dekat je dgn family, dpt raya sama2, tp lgu nie slalu je wat along nangis teringatkan kt mak yg jauh di sana tp sentiasa ada di hati along adik beradik..

ucapan raya utk emak

 Assalamualaikum bonda ku yang tersayang,
 anakmu ini memohon ampun dan maaf atas segala salah dan silap anakmu ini lakukan..
 x terucap dgn kata2 kasih sayang yg bonda curahkan..
 x terbalas dgn limpahan harta curahan dari kasih cinta bonda..
 x ternilai dgn intan berlian tiap apa yang bonda korbankan..
 x mampu anakmu ini walaupun sejuta harta, kata2, yang anakmu ini berikan

 Bonda yang di kasihi, 

 dari kami ini hanya doa yang dapat kami panjatkan buat bonda di sana..Semoga di tempatkan bersama mereka yang beriman..


bagi along setiap hari raya, terasa kehilangan, setelah emak tiada lg d dunia ini..buat semua yang masih ada ibu dan ayah, hargailah mereka selagi mereka masih bernyawa, masih dapat untuk memberikan kasih sayang yang tiada gantinya...

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Al-Fatihah buat emak, Sapiah Bolhassan

Friday, 12 August 2011

Hari Ini Dalam Sejarah

Assalamualaikum...

en3 kali xda pa lh yg bez sgt pn..cuma nk cite psl menu sungkey hri ni..rasanya 1st time dlm hidup along setakat along reti msk ni, kitaorg sungkey tanpa menu dr bazar Ramadhan..wow...sungguh lah berbangga hati ini..

hehe..x perasan pn, bila dh bis mkn bru terperasan yg menu kitorg hri ni, suma mskn sndiri2 punya..hri ni terlebih rajin msk ayam masak merah..dh pandai dh, raya ni xpyh la nk hntr ayam kt rmh mak sedara, mintk dia mskkan..

hairan erk???msti korg heran napa prlu raya je hntr ayam bg org lain msk..msti korg tanya,
"xkan mak xda, napa x mak je yg msk?"
kitaorg adik beradik dh jd anak yatim sejak dr thn 2006 lg..mak meninggal sebab kanser payudara..so, skrg ni bru dpt msk2 kt rmh sbb b4 this duduk kt hostel je memanjang..

hishhh...ni dh termasuk topik lain dh ni....en3 lain along cita k

nk cita jgk menu bersejarah hri ni..dhla msk ayam msk merah, adik pulak nmpk je biskut marie yg along beli tuk wat biskut raya esok, tetiba je cilok g wat kek batik...
waaaa...penat la along kayuh basikal g kedai semata2 nk beli biskut tu tuk esok...

hehehe..bangga la dia, kazen mazen yg dtg lps Margrib duk puji kek dia..cehhh..pdhal tgn dia je gerak, tp yg resepi nya along yg pok pek dr blkg...xpe, dh rajin dia dtg..bkn selalu...hehe

tu je en3 kali ni...gud nite korg...

selamat bersahur n Selamat Berpuasa...

Sunday, 7 August 2011

buka puasa @ sungkey

Assalamualaikum dan salam Ramadhan yg dh masuk hari ke 7...

apa nk cita tuk en3 ni erkkk....plan buka puasa sama kwn2 zaman sklh rendah dulu terlaksana dgn jayanya...hehehe...
syok???kenyang???
dua2 ada, sbbnya syok ada yg blnja..hehe..isik minyak keta pn kengkwn yg blnja..almaklumlah along nie duk blaja lg, duit masyuk pn dr JPA (jabatan pembiayaan ayah)..so klu ayah x bg duit, hrp korek dr tabung lembu along lah..hahaha...ada ke org nk terima duit syiling???

bila nk byr duit mkn, ada ke patut bdk tu ckp adik along je xbyr....hishhhh....xptt betul..byr lah tuk akak comel dia ni sama kan...sekali wat muka kesian, terus along lupa nk byr kt diorg...hahaha...amik korg jumpa along yg suka nk bergambar ni...sakan lah korg klik2 kamera mhl korg tu...diorg punya cik sony n cik canon...samalah dgn kwn along, yg nama DEqNa, dia ada cik sony jgk...slalu klik2 gmbr...

alamak...kenyang lah ni....pening pn ya jgk....
smpai cni je kot,en3 hari ni...

salam Ramadhan, selamat bersahur....

Friday, 15 July 2011

n3 along yg pertama

huahuahua....bila org cbuk nk berblog, along pn nk jgk...pdhal terkial2 nk wat bg cntik..(cntek ker)...blhla dr xda pa2..kan2...ntah, xtau nk taip pa tuk n3 yg 1st ni...kot2 dh lama2 nanti byk lah tu yg nk luah kt cni kan....

k...da...di...du.....(pa jelah yg ku dok ngepak ni)...hehehe