Assalamualaikum..
n3 kali nk post psl konvo....1st time konvo wat kt kampus baru, tp bg along x meriah..yelah, fakulti along byk aktiviti tp xda yg nk dtg, ckit je..klu dulu mmg jd tumpuan, yelah, dh dwn dkt fakulti along je....
nk g pesta konvo pn jauh, smapai da org luar ni fikir nk beli nsik dr kitaorg...
hehehe..yg tu mmh lwk n sedih..lwk, sbb nasik tu byk duk kt dpn kitaorg, tp kitorg lak 6 org je..sedih sbb diorg nk g beli mknn jauh, n hjn lak time tue..
msa hari bersidang, fakulti along hri 1st, so, da lh jmpa kwn2 yg dh grade..da yg grade sama along diploma, dh da dgree dh..jeles woooo...
xpe2, along pn akn dpt jgk..insya Allah...
k...tu je...
Thursday, 27 October 2011
Assalamualaikum...
wahhh...lama dh along x bukak n post n3 kt sini kan...bz ckit..mcm2 aktiviti, n blk pn slalu je lewat, mmg la dh x smpt nk post pa2 cita kt cni, ingat tilam bntal je...hehehe...
ni nk story2 nie...2 mggu lps, da rombongan dr Pontianak, dr Universiti Tanjung Pura dtg..lawat kt fakulti, mklumlah, diorg pn dr fakulti yg sma kt sana..mmg happening lah..x sangka pulak diorg blh terima budaya, lwk jenaka, mknn, n pa je gurauan yg along n kengkwn wat..
byk lh jgk aktiviti dgn diorg ni..hri prtma bwk g library, mcm ne nk pakai sgala bnda yg ada kt library tu, even along sndiri pn x prnh nk guna..hehehe
hri kedua, diorg ni masuk kls2 yg berkaitn dgn diorg, so da jgk msuk kls along..yg lucunya, da presentation, konon2 nk bg tunjuk kt kwn2 UNTAN ni, da member tue sanggup tkr gilirn bentang..hahaha...sekali group member ni kena hentam hbis2 dpn kwn2 UNTAN ni..pdn muka, nk sgt menunjuk2...
hri tu Jumaat, so angkutlah diorg g msjid, tp yg malunya along x tau yg tmpt solat jumaat dh tkr kt dwn, manalh along tau, dh lama x g kampus lama tue..blushing malu..tp coverlah, konon2 panas..hehehehe
mlm nya lak bwk g mkn..tp tmpt mkn tu, bg along 1st n last along mkn kt ctu, mknn steamboat x bez, pastu mknn hidang lmbt giler bru smpai..malu kt kwn2 dr UNTAN, kita nk yg trbaik, tp owner kedai tu lak yg spoilkan...hishhhh...along ingtkan lps mkn, blk, rupnya bwk g jln2 kt waterfront..hahaha...mmg lwk, tgh syok2 jln, kena mrh dgn pondan...kol 2 bru along blk rmh..harunya, kwn2 yg nk hntr blk, xtau terpisah kt mana?..alih2 drive mmg mcm kt dlm KL Drift....
yg hri ke 3 lak, bwk g culture village, along tgsnya bwk kwn2 prmpuan, tp tggu punya tggu kt dpn hostel, x jgk kluar, kol2 asyik xdpt..nk masuk takut, mklumlah tmpt tggal diorg hostel laki..rupanya diorg slh information. "katanya pkl9 mbak, jdnya kita siap pkl8"....aduhhhh..nasib baik,..klu x mngamuk jgk...
sampai Marghib jgk lah....bru smpai rmh...x beli brg pn, jln2 x bwk duit, amik kau along...kihkih..melopong tgok org brbeli...
hri last pn sama, bgn awl, kwn2 kt rmh dh bising, diorg tido, along blk, along kluar pagi, diorg tido lg...last day juz sukan n da meeting pa prncangan yg blh kami wat besama2...mlm lak da prsembahan kebudayaan dr diorg..kami dr malaysia, juz nyanyi yg berkaitn dgn sahabat je...lps bis mjlis, bwk g jmbtn lbng u kitorg...suka sgt diorg, mklumlh, dr 1st day dhajak g...
tu je untk n3 cita teman2 dr UNTAN...kangen sama kalian...:)
wahhh...lama dh along x bukak n post n3 kt sini kan...bz ckit..mcm2 aktiviti, n blk pn slalu je lewat, mmg la dh x smpt nk post pa2 cita kt cni, ingat tilam bntal je...hehehe...
ni nk story2 nie...2 mggu lps, da rombongan dr Pontianak, dr Universiti Tanjung Pura dtg..lawat kt fakulti, mklumlah, diorg pn dr fakulti yg sma kt sana..mmg happening lah..x sangka pulak diorg blh terima budaya, lwk jenaka, mknn, n pa je gurauan yg along n kengkwn wat..
byk lh jgk aktiviti dgn diorg ni..hri prtma bwk g library, mcm ne nk pakai sgala bnda yg ada kt library tu, even along sndiri pn x prnh nk guna..hehehe
hri kedua, diorg ni masuk kls2 yg berkaitn dgn diorg, so da jgk msuk kls along..yg lucunya, da presentation, konon2 nk bg tunjuk kt kwn2 UNTAN ni, da member tue sanggup tkr gilirn bentang..hahaha...sekali group member ni kena hentam hbis2 dpn kwn2 UNTAN ni..pdn muka, nk sgt menunjuk2...
hri tu Jumaat, so angkutlah diorg g msjid, tp yg malunya along x tau yg tmpt solat jumaat dh tkr kt dwn, manalh along tau, dh lama x g kampus lama tue..blushing malu..tp coverlah, konon2 panas..hehehehe
mlm nya lak bwk g mkn..tp tmpt mkn tu, bg along 1st n last along mkn kt ctu, mknn steamboat x bez, pastu mknn hidang lmbt giler bru smpai..malu kt kwn2 dr UNTAN, kita nk yg trbaik, tp owner kedai tu lak yg spoilkan...hishhhh...along ingtkan lps mkn, blk, rupnya bwk g jln2 kt waterfront..hahaha...mmg lwk, tgh syok2 jln, kena mrh dgn pondan...kol 2 bru along blk rmh..harunya, kwn2 yg nk hntr blk, xtau terpisah kt mana?..alih2 drive mmg mcm kt dlm KL Drift....
yg hri ke 3 lak, bwk g culture village, along tgsnya bwk kwn2 prmpuan, tp tggu punya tggu kt dpn hostel, x jgk kluar, kol2 asyik xdpt..nk masuk takut, mklumlah tmpt tggal diorg hostel laki..rupanya diorg slh information. "katanya pkl9 mbak, jdnya kita siap pkl8"....aduhhhh..nasib baik,..klu x mngamuk jgk...
sampai Marghib jgk lah....bru smpai rmh...x beli brg pn, jln2 x bwk duit, amik kau along...kihkih..melopong tgok org brbeli...
hri last pn sama, bgn awl, kwn2 kt rmh dh bising, diorg tido, along blk, along kluar pagi, diorg tido lg...last day juz sukan n da meeting pa prncangan yg blh kami wat besama2...mlm lak da prsembahan kebudayaan dr diorg..kami dr malaysia, juz nyanyi yg berkaitn dgn sahabat je...lps bis mjlis, bwk g jmbtn lbng u kitorg...suka sgt diorg, mklumlh, dr 1st day dhajak g...
tu je untk n3 cita teman2 dr UNTAN...kangen sama kalian...:)
Wednesday, 12 October 2011
Assalamualaikum...
dateline makin dekat....dekat ke??memang lah..dh mggu dpn, bkn dekat lg dh, mmg mcm duk sblh dh...huhuhu..apa along nk buat nie, mcm 1 pn x buat lg ni..memanglah yg kena hntr tue chapter 1 je, tp tdi bila g jumpa supervisor, so many data should put in the chapter 1...oh nooooo....
tp dh la byk pulak tutorial n assignment nk kena buat nie...ni pn nyempat jer bukak awak ni wahai cik blog...
mggu dpn on 18 oktober 2011, my 1st midterm exam for this semester...i hope i can answer all questions that day...Ya Allah, help me...
that all...along nk smbung wat keja dh nie...
see u....:)
Labels:
my study
Wednesday, 5 October 2011
Assalamualaikum...
dh lama along x tulis n3 kt cni...kali ni along review novel baru yg along baru bis baca...
DAN HATI PUN BERKATA
bez jln cita novel tu, mcm sempoi je...kisah Adirra n Rashdan..bg along permulaan novel tu mmg realiti kt masyarakat Melayu kita skrg nie...klu dh suami tu xda isteri, meaning that his wife dh meninggal, knpa prlu nk sibuk2 suruh dia kawin baru...lbih2 lg mcm Encik Malek yg dh 17 thn menduda, tetiba slps slam itu bru nk kawin..mana x Adirra tu merajuk...msa dh bsr tu bru nk ckp yg ank perlukan mak...dh yg x bez pulak, jiran yg di harap menumpang kasih blh je lyn dia mcm tue...nmpk sgt la jiran ni talam 2 muka...
nasib baek la Adirra nie jumpa Rashdan yg baik dgn dia...nasib baek jgk dia x couple dgn Zafril ank jiran dia..nmpk sgt pilih kasih..ank tiri merangkap kakak tiri Adirra ni pulak x sedar diri menumpang, sibuk nk amik alih hak Adirra dlm rmh..smpai hujung cita, kaki dh xda pn masih da hati jahat lg...Allah dh bg balasan pn...hish2....manusia2..mmg x pernah puas...
along nk ucapkan tahniah kt penulis NURRIEZ sbb berjaya hasilkan karya yg menarik..
Labels:
review novel
Subscribe to:
Posts (Atom)
