Assalamualaikum
Tak terasa kan Ramdhan dh masuk hari ke 25. Kejap je masa berlalu, x puas lagi kan.
Sempena raya yang dh nak dekat, tapi mmg dh dekat sangat2 pun, kurang seminggu je lagikan. So, along and anjang bertemankan mak sedara along pegilah menjengah ke Summer Mall yg baru je bukak kt tmpt along ni semalam. Saje je dtg mlm, sbb siang sibuk nk masak, keja lagi.
Bila dh mencakau bunga 2 3 ikat, kitaorg pn balik.
Haaa..cita masa nk balik baru da kaitan dgn tajuk n3 ni.
Masa nk turun ke eskalator tu, nampaklah budak perempuan dalam umur 4 tahun kot, nangis sambil bapak dia pimpin tangan dia. Nangis sambil sebut mummy..mummy..mummy.
kitaorg follow diorg mb anak beranak tu nk balik jugak. Kan sama jalan nk ke parking.
Bila sampai je kt luar pintu arah ke parking, fuhhh..budak kecik tu kena TAMPAR leh bapak dia. Bunyi kuat kot, sampai da sorg makcik ni mengucap panjang.
Ehh..bapak dia ingat anak dia tu anak patung ke, org besar ke. Kecik lagi kot.
Dah la lps dia tampar tu, tu angkat tangan anak dia sebelah, samapai tergantung budak tu. Rasanya bapak dia geram sebab anak dia nangis x henti2 cari mummy dia.
Tapi janganla sampai nk tampar. Bengong n bodoh la bapak budak tu.
Kitaorg memang x tau nk cakap pa, ramai jgk yg tgok masa tu. Dia heret masuk balik anak dia ke dalamm mall. Cari mummy dia kot.
Sungguh la sampai hati bapak dia buat anak dia macam tu.
Terdetik di hati along betapa beruntung kami adik beradik sbb lahir dalam family yang sayangkan kami. Tangankan kami hanya jika salah itu memang salah.
No comments:
Post a Comment