Assalamualaikum...
hari ni hari pertama sklh kan...so, nk cita kisah lampau ke kisah terkini...yg beza 12 thn je..
mula2 kisah terkini lh ye..
alkisahnya 2012..smlm ikut g hntr adik @ Mr JJ g sklh asrama..besalah, klu dh ank laki, bongsu lak tu, mmg mcm2..nasib lh masuk sklh yg sma dgn angah..ank mnja n adik manja kn, slma ni serba serbi kitorg yg buat, so lps ni kena wat sendiri ye dik..hehe...awl2 pagi lg dh da org yg duk2 jauh d rantauan dh kol, suma nk tau cmne persaan nk masuk sklh asrama, tp org nk di kol, tido lg..hehehe...
kol8.30 pagi dh gerak dr rmh, mklmlah, sklh jauh woooo..agak2 50km jgk la..hari lak hujan, mcm tau je sedih nk pisah kan..
elok je sampai kt sklh, along g ikut angah, temankan dia dftr, xsangka dh form 5 dh adik along tu...Mr. Bapa g bwk Mr JJ dftr tuk form 1...form 1 msti byk nk kena byr, bru masuk kot, so naseb baik le angah tu da baucer, dptlah Mr Bapa diskaun ckit tuk byrn Mr JJ...heran kejap cikgu tu, yelah, bru nk dftr dh da baucer dr sklh..hehehe.."ye cikgu, kakak dia punya"..ayat bangga Mr Bapa...bila dh settle suma, g lak kt asrama..
excited sgt2, sbb 1st time masuk asrama dak laki..hahaha...
mmg mcm2, dia xnk katil tgh, nk yg tepi skali, rupanyaaaaaaa......katil tepi wlupun duk bwh tp kena angin kipas jgk..xbg la dia duk atas, Mr JJ tu tido ganas..karang tgok pagi dh kt bwh....along tolong lah bdk kecik yg x brapa nk kecik lg tu kemas locker...yg geramnya, dia blh ilek2 baring...huhhh...penat along ajar cmne nk susun baju..tp bila dh siap sume timbul lak ??? dlm kepala along yg dh mmg byk bnda nk fikir ni...BRG BDK LAKI MMG BYK NI JE KE?? along dulu penuh je locker....
bila nk blk, Mr JJ ckp pn dh x pndng muka dh, takut nangis lah tu...anjang kol pn xnk ckp, lari jauh...Mr Bapa psn, jgn ckp byk sgt, karang Mr JJ nangis...bila nk blk, tetiba je Mr JJ tanya,"tie kmk ne long?"...hahaha...along terbuang tie dia yg dlm plastik...nasib baik kitaorg x blk lg...lps dpt tie, terus xlyn along dh...amboi, taulah nk cover sedih...
tu antra kisah terkini yg berlaku smlm..
blk kisah lampau thn 2000, zaman along baru masuk sklh asrama, excited nk dftr...suma nk d ajak g, msa tu Mr JJ bru je umur sthn, so kena tinggal kt mak sedara jaga...mak, nenek, angah n Mr Bapa suma g hntr...tp bila diorg nk blk, nangis wooo....mak pujuk makin kuat la nangis...sampai nenek pujuk dgn bg duit pn jln...last2, jnji nk dtg hjg mggu bru lega ckit..ckit je...mlm nk tido nangis blk...hahaha...kenangan tul la...
x sangka, lps 12 thn Mr JJ yg berumur sthn lak yg ikut jejak langkah g asrama..hrpnya sampai hbis blja la ye dik...tp yg beza Mr JJ n along, hanya Mr Bapa n angah + along yg ada..emak n nenek dh xda nk ikut hntr g asrama...xpe dik, kita nk blaja
tu je lh kisah nk di kisahkan...klu korg nk kisah, korg bca..klu x nk kisah, xyah bca....
we love u dik...