Assalamualaikum
Ahad lepas 2 Jun, genap 7 tahun arwah mak pergi meninggalkan kami, menghadap Dia yang lebih berhak.
Napa amik masa 2 hari bru nk post n3 pdhal ada je masa smlm or hari Ahad tu, nak sebabnya x? ...... Sebab asal nk taip je air mata dh bergenang2 kt bibir mata ni, kabur, xnmpak along skrin my lappy ni.
Dulu ingat lagi kisah 7 thn lepas, pda tarikh yg sama, Kira2 pkl 1.30 along dpt kol dr Sarawak, kata mak nazak. So, kami 3 beradik, along anjang n angah siap2 nk blk. Masa tu ada Pak su kami temankan.
Opsss..x cita lg ye napa dpt kol dr Sarawak. Kami ni dtg dr Sarawak sbb ikut Encik Bapa kami konvo kt UiTM Shah Alam, hari sebelumnya. Paksu temankan kami sbb our Encik Bapa xtau jln kt sana.
Along smbung balik cita ni.
utk
pengetahuan suma yg membaca, Encik Bapa n adik bongsu along dh terbang
blk awl paginya, sbb xda tiket lagi, diorg yg blk dulu.
Lepas je dpt kol, terus kami gerak g KLIA nk amik flight blk Kuching. Byk kali hp Paksu bunyi, hp along pn. Dahla masa tu bateri hp nyawa2 ikan..adoiii.
Lebih kurang pkl 3.30 kami sampai kt airport.
Masa dh kt KLIA tu kami dpt berita yg emak dh pergi.
Perginya yang x kan kembali.
Menangis???
Yes, along nangis,
Yes, kami nangis,
Hilang malu bila org tengok.
Eratnya pelukan Paksu sbb nk hilangkan kesedihan kami.
Bukan di situ je halangan kami nk balik,
Paksu try kol kazen diorg, Al kebetulan yg amat, pakcik tu keja kt KLIA, baru je abis keja.
So dia lah yg uruskan tiket balik kami.
Tapi pakcik tu slh infomation pulak.
Tau...tau x apa yg jadi.
Paksu kami lak yg dpt balik dulu..
Argggghhh..bengang + bengong = geram tahap gaban x hingat.
Bolah lak pakcik tu ckp, napa x bgtau sapa yg kena blk dulu.
Dah cakaplah..
Baliklah Paksu kami dgn lambaian lemah dr kami.
Kami 3 beradik ikut pakcik tu balik, sbb flight Paksu pn yg last terbang mlm tu.
Balik2 je terus caj hp, sbb hp mmg dh kong masa kt KLIA lg.
kira2 kol 3 pagi kami dh gerak blk pg KLIA blk, bkn da tido sgt pn along, sbb duk fikir, dpt ke x kami ni blk jmpa jenazah mak. Sempat ke kami ni nk cium dahi, pp mak b4 dia di bawa ke rumah abadi dia.
Alhamdulillah, berkat kesabaran n simpati pihak MAS, kami dpt blk jgk. Sempat lah kami sempurnakan jenazah mak.
"Mak, ampunkan anak-anakmu, Damai lah dirimu di sana, Kami sayang mak"
AL-FATIHAH buat Arwah Emak, SAPIAH BT BOLHASSAN
No comments:
Post a Comment